Przedsiębiorczość wśród młodych osób

Przedsiębiorczość wśród młodychMłode osoby uważane są za bardzo przedsiębiorcze, co związane jest z ich ambicją, kreatywnością i otwartością na to, co nowe. Młodzi ludzie o wiele chętniej decydują się na spełnienie swoich marzeń o własnej firmie, nie bojąc się ryzyka, jakie niesie za sobą taki krok.

Zazwyczaj ich wybór nie jest bowiem związany z koniecznością porzucenia pracy na etacie, ale staje się pierwszym krokiem w kierunku kariery zawodowej.

Jakimi cechami odznacza się osoba przedsiębiorcza, postanawiająca założyć własną działalność gospodarczą?

Cechy osoby przedsiębiorczej

Z pewnością jej cechami są, wspomniane wcześniej, otwartość, ambicja, aktywność oraz chęć działania w wybranej dziedzinie. Osoba przedsiębiorcza nie boi się ryzyka, traktują je jako wyzwanie do pokonania. Oczywiście zakłada, że powzięte przez nią plany nie powiodą się, ale z każdej sytuacji potrafi znaleźć wyjście awaryjne. Ponadto, osobę przedsiębiorczą charakteryzuje chęć rozwoju, pewność siebie, optymizm oraz wiara we własne możliwości.

Opisane powyżej cechy z powodzeniem można przypisać zarówno wielu młodym osobom, jak i ich rodzicom czy nawet pokoleniu dziadków. Ostatnimi czasy jednak to właśnie przedsiębiorczość młodych jest popularnym tematem w biznesie.

Rośnie liczba firm, zakładanych przez studentów czy absolwentów, którzy nie chcą pracować dla kogoś, ale rozpocząć działalność na własny rachunek. Okazuje się, że jest to doskonały pomysł, z uwagi na mnogość pomysłów młodych ludzi oraz ich zapał do działania. Założenie firmy na studiach lub krótko po ich zakończeniu pozwala na łagodne przejście od statusu studenta do statusu pracownika, a nawet: właściciela przedsiębiorstwa.

Studenckie firmy to zazwyczaj niewielkie inicjatywy, związane z kierunkiem studiów lub zainteresowaniami młodych właścicieli. Dla się jednak zauważyć wyraźne odchodzenie od schematów i skupienie się na innowacjach i obowiązującej modzie. Młodzi przedsiębiorcy chętnie zakładają własne agencje interaktywne, pracownie artystyczne, firmy muzyczne, studia fotograficzne i tym podobne. W wieku przypadkach ich oferta kierowana jest również do ludzi młodych, ale nie jest to regułą.

Studenci pedagogiki widzą dla siebie niszę i chętnie otwierają kluby przedszkolne lub kawiarnie dla mam z dziećmi. Z kolei studenci kierunków artystycznych, psychologicznych i tych, związanych z zarządzaniem, idą w stronę firm, organizujących wesela, eventy i zajmujących się promocją w biznesie. Popularne są również przedsiębiorstwa, zajmujące się projektowaniem odzieży, dodatków czy biżuterii. Pozwalają na promowanie własnej marki oraz produktów. Do spółki można zaprosić kolegów i koleżanki z roku czy klasy. Skutkuje to posiadaniem znanych i zaufanych partnerów, co jest niezwykle istotne w prowadzeniu własnej działalności.

34 Votes

Komentarze


Nowe formy pracyInternet przyczynił się do powstania nowych form pracy, które opierają się właśnie na pr


Rozwój przedsiębiorczościW Polsce działa wiele organizacji, które mają na celu rozwój przedsięb


Kultura organizacyjnaPrzedsiębiorstwa funkcjonujące na naszym rynku na pierwszy rzut oka są bardzo


Sukces w biznesie? Jeśli chcesz osiągnąć sukces w biznesie - i w zasadzie w jakiejkolwiek dzied