Czy Twoja firma inwestuje w marketing internetowy?

Marketing internetowyPromowanie usług czy produktów w sieci dawno już przestało być możliwością biznesową, a stało się koniecznością. Szczególnie udowodnił to najgorętszy etap pandemii koronawirusa. Jeśli Twoja firma jeszcze nie zaczęła inwestować w marketing internetowy, czas to natychmiast zmienić.


Czym jest marketing internetowy?

Marketing internetowy to zespół działań z zakresu komunikacji i promocji, realizowanych w przestrzeni wirtualnej. Ich cele - w przypadku przedsiębiorstw komercyjnych - mogą być wizerunkowe (budowanie świadomości i rozpoznawalności marki) lub sprzedażowe. Kanałem dystrybucji komunikatów reklamowych i wizerunkowych każdorazowo jest w tym przypadku Internet.

Wśród rodzajów marketingu w sieci najczęściej stosowanymi przez firmy są:

  • SEM - marketing w wyszukiwarkach, na który składa się SEO, związane z pozycjonowaniem i optymalizacją stron internetowych oraz PPC, czyli płatne kampanie w wyszukiwarkach, w których płaci się przede wszystkim za kliknięcia (głównie Google Ads);
  • social media marketing - głównie na Facebooku, Instagramie, YouTube, LinkedIn, Twitterze itd.;
  • content marketing - marketing treści, realizowany głównie na blogach firmowych, za pomocą e-booków, infografik itp.;
  • video marketing - realizowany głównie na YouTube;
  • e-mail marketing - polegający na wysyłaniu komunikatów za pośrednictwem poczty elektronicznej, np. w formie newsletterów.

Dlaczego warto promować firmę w sieci?

Pandemia COVID-19 udowodniła, że transformacja cyfrowa staje się nieuniknionym elementem życia każdego z nas. Również w przestrzeni biznesowej.

Zamknięci w domach podczas "narodowej kwarantanny" konsumenci zaczęli na potęgę kupować online. A jeśli nawet wybierali się do stacjonarnych punktów sprzedaży, uprzednio szukali informacji o produktach czy usługach w sieci.

Tego typu działania są opłacalne dla firm, ponieważ pozwalają docierać z komunikacją do ściśle sprecyzowanych odbiorców, w odpowiednim czasie oraz miejscu i niejednokrotnie szczegółowo mierzyć rezultaty każdego działania. W wielu przypadkach są również o wiele tańsze niż promowanie się tradycyjnymi kanałami.

Ponadto, umożliwiają dystrybucję spersonalizowanych komunikatów, pozwalają obserwować w czasie rzeczywistym reakcję odbiorcy i - w większości - są na tyle elastyczne, że można je modyfikować nawet w trakcie trwania kampanii. Dają też bardzo dużą wiedzę na temat konsumentów i ich zachowań.

Promocja w Internecie - zająć się nią samodzielnie, czy zlecić specjaliście?

Marketing internetowy to mocno specjalistyczna, ale i bardzo szeroka dziedzina. Oczywiście można pokusić się o to, by tego typu działaniami w swojej firmie zająć się osobiście. Należy się jednak liczyć z tym, że będzie to wymagało bardzo dużych nakładów czasu oraz determinacji w zdobywaniu wiedzy i doświadczenia.

Dlatego zdecydowana większość przedsiębiorstw powierza realizację promocji w sieci profesjonalnym firmom, takim, jak chociażby https://grupainfomax.com. Nie dość, że zatrudnieni w nich specjaliści są kompetentni, to w dodatku mieli okazję już niejednokrotnie realizować kampanie marketingowe dla klientów z niemal każdej branży. Dzięki temu wiedzą, jak dokładnie promować również Twój biznes.

Komentarze