Dlaczego pozycjonowanie stron tyle trwa?

Pozycjonowanie stron internetowychPozycjonowanie stron internetowych to dziedzina, która przestaje być czarną magią dla coraz większej liczby osób, a na rynku jest coraz więcej przedsiębiorstw, zajmujących się tym procesem. Dlaczego zatem nawet posiadając znaczną wiedzę i doświadczenie w pozycjonowaniu stron internetowych, nadal nie można przejść przez to zadanie szybko i sprawnie? Dlaczego pozycjonowanie stron tak długo trwa?

Strona internetowa jak wino - im starsza, tym lepsza

To pierwsza rzecz, którą trzeba sobie uświadomić, startując do wyścigu po pierwsze miejsca w wynikach wyszukiwania Google – zawodnicy z pokaźniejszym doświadczeniem mają tutaj większe szanse na zajęcie najlepszych miejsc i sięgnięcie po laury pierwszeństwa. Strony internetowe pojawiające się najwyżej w wynikach wyszukiwania mają zwykle po 2-3 lata. Zatem jednym z pierwszym powodów, dla których pozycjonowanie stron internetowych trwa długo jest to, że młoda strona internetowa musi nabrać trochę doświadczenia w swojej „bytności” w sieci, gdyż wiek strony to jeden z czynników, który decyduje o jej pozycji w sieci. Trzeba trochę poczekać, żeby się zestarzeć i dojrzeć w internecie.

Co nagle to po diable, czyli czas na stworzenie dobrej jakości treści

Czynnikiem, który buduje zaufanie do danej strony internetowej, jest między innymi ilość i jakość znajdującej się na niej treści. Tworząc bloga internetowego prawdopodobnie w pierwszym dniu, tygodniu, a nawet miesiącu nie opublikujmy na nim wystarczająco dużo treści, by nasz blog wyprzedził bardziej doświadczone serwisy o podobnej tematyce. A też wiadomo, że krótki czas realizacji nie idzie w parze z jakością – pracując szybko, trudno jest stworzyć wysokiej jakości treści, które będą odpowiednio nasycone słowami kluczowymi i będą przyciągały użytkowników. Zatem budując zaufanie do swojej strony internetowej potrzeba czasu by zapełnić ją wartością, po którą z chęcią będą przychodzili użytkownicy.

Nie od razu Kraków zbudowano, czyli sukcesywne publikowanie treści

Wiadome jest, że Google promuje strony internetowe, które są sukcesywnie, systematyczne aktualizowane. Warto zatem uświadomić sobie fakt, że fizycznie nie będziemy w stanie „popisać się” systematycznością w miesiąc czy dwa. Dla pokazania robotom Google - a przede wszystkim użytkownikom - że nie traktujemy swojego miejsca w sieci okazjonalnie, a zamierzamy systematycznie do niego powracać z nowymi treściami potrzeba odpowiednio dużo czasu.

Trzeba sobie najpierw zasłużyć, czyli budowanie jakości i zaufania klientów

Pozycja w sieci budowana jest także poprzez opinie klientów o produkcie czy usłudze. Nie uzyskamy wielu dobrych ocen klientów w naszym sklepie internetowym, jeśli sprzedajemy od kilku miesięcy. Na zebranie pokaźnej liczby pozytywnych ocen potrzeba czasu. Warto dbać zatem o jakość swoich produktów i usług by zyskiwać nowych sympatyków, a to sprzyja przesuwaniu się na lepsze miejsca w wyszukiwarkach, pozwalających na zyskanie... jeszcze większych rzesz zadowolonych użytkowników.

Czas na sprzątanie, czyli pozycjonowanie u doświadczonych

Pozycjonowanie nie dotyczy tylko nowych stron internetowych - często do tego procesu przystępują witryny, które mają już pewne doświadczenie w sieci, a z jakichś powodów nie przebiły się do upragnionej pierwszej zakładki wyników wyszukiwania w Google. Takie strony internetowe trzeba poddać audytowi i przeanalizować, jakie są powody – nomen omen – niepowodzenia w ich pozycjonowaniu i co trzeba naprawić. Czas na analizowanie i określenie, co należy skorygować wydłuża proces pozycjonowania.

Nie jesteśmy sami na polu bitwy, czyli działania konkurencji

Nie tylko my w branży zajmujemy się pozycjonowaniem naszej strony internetowej https://www.kobosystem.pl/uslugi/pozycjonowanie/ - robi to także konkurencja. Rywale w sieci także podejmują działania, które mogą „wypychać” naszą stronę internetową z pierwszych miejsc w wyszukiwarce. Im bardziej zażarta konkurencja, tym więcej czasu może nam zająć wypozycjonowanie się na najbardziej pożądanych miejscach w internecie.

Teraz czas dla profesora, czyli oczekiwanie na reakcję Google

To nie jest tak, że operacje dziejące się na naszej stronie internetowej automatycznie zmieniają naszą pozycją w wynikach wyszukiwania. Roboty Google także potrzebują swojego czasu na indeksowanie dokonanych przez nas korekt czy zauważenie nowowprowadzonych treści. To jest czas, na który nie mamy wpływu i tylko bezduszne maszyny najpopularniejszej wyszukiwarki internetowej na świecie wiedzą, kiedy zmienić (miejmy nadzieję, że na lepsze) naszą pozycję w wynikach wyszukiwana na lepszą po działaniach, które wykonaliśmy.

Komentarze