Hostessa - na czym polega jej praca?

HostessaPromocja w miejscu sprzedaży odbywa się różnymi kanałami. Produkty mogą być eksponowane na tradycyjnych regałach sklepowych czy w koszach przeznaczonych na oferty specjalne. Zachęcające do zakupu mogą być też gazetki firmowe, ulotki, katalogi i broszury.

Te mogą znaleźć się na profesjonalnych stojakach, ale mogą być również roznoszone przez hostessy. Czym więc zajmuje się hostessa i jakie są efekty jej pracy? Dowiedz się już teraz.

Praca hostessy

Na pewno nie raz hostessa wręczyła Ci w sklepie ulotkę albo zachęcała do skorzystania z próbki danego produktu. Właśnie na tym polega jej praca. Zamiast ustawiać stojaki na ulotki, rozpoczyna się współpracę z hostessą, która ma osiągać o wiele lepsze efekty. Wtedy ma się pewność, że broszura reklamowa trafi dokładnie w ręce potencjalnego klienta.

Czy są jakieś wady jej pracy? Można tutaj wymienić chociażby to, że hostessa nie zawsze trafia z przekazem do zainteresowanych odbiorców. Jej zadaniem jest najczęściej zachęcenie jak największej liczby osób. Nigdy jednak nie wiadomo, kto rzeczywiście jest skłonny do zakupu. Jeśli porównamy jej pracę z wystawieniem stojaka reklamowego, to trzeba przyznać, że w przypadku tradycyjnych ekspozytorów zasięg może będzie o wiele mniejszy, ale jednak po ulotkę czy katalog sięga wtedy potencjalny klient, który już wykazał zainteresowanie danym produktem.

Praca hostessy to jednak nie zawsze roznoszenie ulotek czy rozdawanie próbek i prowadzenie degustacji. Bardzo często hostessy stają się wsparciem w prowadzonych działaniach marketingowych w czasie organizacji różnego rodzaju kongresów, targów czy konferencji. Wtedy nie tylko dystrybuują katalogi bądź firmowe broszury, ale pełnią też funkcję informacyjną. Przywitają gości, wskażą drogę czy też zaprowadzą na miejsce.

Kto może zostać hostessą?

Nie ma wątpliwości, że hostessami są najczęściej młode kobiety o nienagannej prezencji. Oprócz walorów wizualnych muszą jednak posiadać także pewne kompetencje. Hostessa musi być zawsze uśmiechnięta, łatwo nawiązywać kontakt z potencjalnymi odbiorcami przekazu. Ma być odważna, musi umieć odnajdywać się w różnych sytuacjach, które nierzadko bywają stresujące. Od hostessy coraz częściej wymaga się również znajomości języków obcych, przynajmniej języka angielskiego w stopniu komunikatywnym.

Efekty pracy hostessy

Cieszy fakt, że hostessa ma bezpośredni kontakt z potencjalnym klientem. Może porozmawiać, opisać oferowany produkt i tym samym zachęcić do jego zakupu. Może odpowiedzieć na pytania odbiorcy, przez co rozwieje on wszelkie wątpliwości i otrzyma dodatkowe informacje skłaniające go do zakupu. O to w tym wszystkim przecież chodzi. Nie można też pomijać faktu, że miła aparycja hostessy jest już pierwszym czynnikiem, który sprawia, że potencjalny klient w ogóle zainteresuje się daną propozycją handlową.

Hostessa, która należycie wykonuje powierzone jej obowiązki, może liczyć na dobre wynagrodzenie. Ponieważ najczęściej jest to praca dorywcza, często w weekendy, nie da się w tym przypadku wyznaczyć średniej miesięcznej pensji. Za jednorazową akcję otrzymuje od 150 złotych wzwyż.

Artykuł przygotowany w oparciu o stronę internetową wist-online.com, producenta standów reklamowych.

Ocena: 5.0



Komentarze