Idealny pracownik agencji kreatywnej

Agencja kreatywnaDla młodych, kreatywnych ludzi, praca w miejscu, takim jak agencja reklamowa, wydaje się spełnieniem marzeń. Bycie pracownikiem kreatywnym to jedne z najciekawszych stanowisk na rynku. Jest nie tylko szansą na codzienne zróżnicowane wyzwania twórcze, ale też na samorozwój a przede wszystkim - satysfakcję z wykonywanej pracy. Jakie umiejętności musimy posiadać, aby zostać dobrym pracownikiem kreatywnym?

Odpowiedzmy sobie: czym zajmuje się taka osoba w agencji reklamowej? Jak można się domyślić - tworzeniem treści reklamowych. W zależności od projektu będą to treści w postaci tekstów, sloganów, obrazów lub pewnych koncepcji i jest obecny przy praktycznie każdym stopniu tworzenia komunikatu. Cały proces tworzenia reklamy to współpraca kilku ludzi takich jak:

  • copywritera, odpowiedzialnego za tworzenie tekstów,
  • dyrektora artystycznego, który ustala kierunek strony wizualnej,
  • dyrektora kreatywnego, czuwającego nad całym projektem.

Czy istnieje określona ścieżka edukacji, którą musi obrać potencjalny pracownik takiej agencji? Niekoniecznie, często dla pracodawców ważniejsze od skończenia studiów w tej tematyce ważniejsze jest to "coś". Kreatywność, wrodzony zapał do działania i niestandardowe pomysły - to te cechy są na wagę. Możemy znaleźć prosty przykład. Przy rekrutacji na stanowisko copywriterskie ważniejsze mogą się okazać nasze własne inicjatywy, w postaci prowadzonych przez nas blogów lub pisanych artykułów niż samo wykształcenie zdobyte na uniwersytecie. Jak widzimy, umiejętności są ważniejsze od wiedzy teoretycznej.

Najlepsi kreatywni pracownicy znajdują się w Krakowskiej agencji reklamowej https://www.roxxmedia.pl.

Możemy spróbować stworzyć listę pożądanych cech u pracownika kreatywnego:

  • umiejętność kreatywnego myślenia
  • musimy umieć wczuć się w potrzeby klienta, przy jednoczesnym nieoddawaniu jemu całej inicjatywy
  • codzienna pasja i twórcze nastawienie do każdego dnia pracy
  • umiejętność pracy pod presją czasu
  • umiejętność przyjmowania krytyki.

Idealny kandydat na pracownika agencji reklamowej to osoba, która jest otwarta na nowe pomysły. Konieczne jest ciągłe wymykanie poza schematy, unikanie sztampowych rozwiązań i myślenie stereotypowe.

4 Votes

Komentarze