Jak tworzyć dobre opisy produktów w sklepie internetowym?

Tworzenie opisów produktówKrótkie czy długie? Przeładowane faktami, czy ogólne? Podpowiadamy, jak pisać opisy produktów, które dobrze się czyta, a co najważniejsze: takie, które mają moc sprzedawania.

Pierwsze pytanie, które warto zadać przed stworzeniem opisu produktu, to: czy opisy w ogóle są jeszcze dziś potrzebne? Coraz częściej podejmujemy decyzję na podstawie zdjęcia, a nie tekstu. Mimo wszystko warto mieć coś więcej, niż zdjęcie, bo:

  • aby klientowi udało się wyszukać produkt poprzez Google, strona musi mieć dobre SEO, czyli muszą się na niej pojawić kilkukrotnie najważniejsze dla produktu frazy.
  • O ile rzeczywiście są produkty, przy których opis nie jest istotny, to np. przed kupieniem drogiej rzeczy klient chce zyskać zaufanie do sklepu i producenta. Da się to uzyskać poprzez oferowanie mu dobrego, zachęcającego opisu uwypuklającego zalety oferty.
  • Wielu właścicieli sklepów nawet nie wie, ilu klientów tracą na rzecz konkurencji przez brak opisów. Zdezorientowany klient przez brak informacji wybiera sklep, którego właściciel wie, jak pisać opisy produktów.

Tworzenie opisów produktów pod kątem SEO

Dobra kampania SEO może sprawić, że Twój sklep będzie na pierwszych miejscach w wynikach Google. Jej ważnym elementem będzie wypozycjonowanie konkretnych podstron sklepu, produktów i kategorii. To z kolei można zrobić poprzez umieszczanie na nich konkretnych fraz. Za pomocą narzędzi analitycznych SEO sprawdź, jakie frazy Twoi klienci najczęściej wpisują w wyszukiwarkę. Następnie zobacz, dla których z nich konkurencja jest najmniejsza. Nie chcesz powtarzać tego, co napisane jest już przy identycznych produktach konkurencji, dlatego szukaj synonimów i nowych punktów widzenia. Pomoże Ci to też uniknąć przeładowania strony produktowej informacjami. Wypozycjonowanie kategorii produktów pomoże zyskać klientów, którzy nie wiedzą jeszcze, którą konkretnie rzecz chcą kupić i na początek są zainteresowani każdym rodzajem, rozmiarem, materiałem wykonania itp.

Jakie informacje muszą znaleźć się w opisie produktu?

Może się wydawać, że opis produktu to "lanie wody". Przecież wszystko widać na zdjęciu! Wcale tak nie jest, o czym wie każdy, kto nie był kiedyś pewien, którą z dwóch rzeczy kupić. Często wybór padał na tą, która miała lepszy, bardziej klarowny opis. Po pierwsze, tworząc opis produktu zwracamy uwagę na jego najważniejsze cechy: rodzaj, wagę, kolor, kształt i sposób wykonania. Poza tym warto krótko opisać zastosowanie przykłady użycia. O ile wiadomo, jak użyć papieru do xero lub ołówka, to już wymieniając możliwe zastosowania w opisie narzędzi czy egzotycznych przypraw możemy doinformować i zainspirować klienta, który z opisu dowie się, do czego przyda mu się dana rzecz. Często to właśnie dzięki takiemu opisowi klient nabiera przekonania, że to mu się przyda - bo właśnie planuje działanie wymienione w opisie lub został zainspirowany do spróbowania czegoś nowego.

Jak tworzyć opisy produktów - formatowanie

Mało mówi się o formatowaniu opisów produktów i kategorii. Nikt nie przeczyta ściany tekstu. Dlatego warto stosować wypunktowania i sekcje. Dodatkowo w tytułach nagłówków łatwo można przemycić słowa kluczowe. Jeśli chodzi o opisy kategorii, to pamiętaj, że nie wszystko musi znajdować się w jednym miejscu. Umieść pierwszy akapit z najważniejszymi danymi nad produktami, a resztę pod spodem.

Jeśli zamawiasz opisy produktów o długości np. 1000 czy 1500 znaków, możesz poprosić, by pierwszy akapit zawierał wszystkie najważniejsze dane w pigułce, a kolejne były jego rozwinięciem. Później krótszy tekst wykorzystaj na kafelku z miniaturką czy obok zdjęcia. Dłuższy będzie rozwinięciem dla tych, którzy chcą wiedzieć więcej. Chcesz wiedzieć więcej o tym, jak pisać opisy produktów? Dowiesz się tego z poradników przygotowanych przez copywriterów, jak np tutaj: https://blog.sky-shop.pl/opis-produktu-w-sklepie-internetowym.

Komentarze