Jak wykorzystać email marketing w biznesie?

E-mail marketingE-mail marketing jest jedną z obecnie najczęściej stosowanych form reklamy on-line. Prawidłowo zrealizowany przynosi korzyści finansowe dla prowadzonego biznesu i pomaga nawiązać stałą relację z wartościowymi Klientami. Wykorzystanie mail marketingu w biznesie nie należy jednak do zadań prostych. Samo wysyłanie wiadomości do przypadkowych odbiorców może przynieść efekt zupełnie odwrotny od zamierzonego. Prowadzone działania winny więc być poparte szczegółową analizą i solidnymi danymi. Jak wykorzystać mail marketing we własnym biznesie? Jakie działania przynoszą zyski a jakie generują straty? Jak powinien zostać zrealizowany mailing by zwiększyć sprzedaż sklepów internetowych lub firm usługowych? Poniżej przygotowaliśmy dla Was krótki poradnik, w którym znajdziecie odpowiedź na wszystkie pytania.

Marketing internetowy w postaci emailingu, content marketing a także reklam w social media takich jak np. Facebook, Twitter, Linkedin i inne pozwalają na zwiększenie świadomości marki i odniesienie sukcesu w sprzedaży. Kluczem do realizacji skutecznych działań marketingowych jest kierowanie reklam do odpowiedniej grupy odbiorców. Wiadomości skierowane do osób zainteresowanych danymi produktami lub usługami zwiększają prawdopodobieństwo skorzystania z oferty. W celu właściwej wysyłki wiadomości przygotowywane są listy mailingowe składające się z adresów e-mail potencjalnych klientów. Jeszcze do niedawna wysyłka wiadomości była zupełnie przypadkowa, oferta trafiała do spamu co nie generowało żadnych zysków, a co więcej powodowało straty.

Przygotowanie kampanii

Podstawą prawidłowo realizowanej kampanii marketingowej jest kierowanie reklam do odpowiedniej grupy odbiorców. Za pomocą wygenerowanych list mailingowych, reklama trafia do odbiorców realnie zainteresowanych Twoją ofertą, dzięki czemu zwiększa się prawdopodobieństwo dokonania zakupu. W celu gromadzenia list mailingowych wykorzystywane są specjalne oprogramowania i narzędzia, które badają zachowania Klientów na rynku, uwzględniając potrzeby konkretnego użytkownika. Jeżeli nie czujemy się na siłach aby taką akcję przeprowadzić, najlepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z usług profesjonalnej firmy zajmującej się realizacją mailingu dla swoich klientów.

Jakie działania obejmuje E-mail marketing?

Solidne działania mailingowe składają się z kilku podstawowych punktów:

  1. Tworzenie list mailingowych gdzie zostanie skierowana reklama.
  2. Obsługa i zarządzanie bazami danych.
  3. Tworzenie contentu wiadomości.
  4. Opracowanie i przygotowanie schematów komunikacji.
  5. Wysyłkę wiadomości do prawidłowej grupy odbiorców.
  6. Obsługę kampanii.
  7. Wiadomość email

DMSales - czyli jakie narzędzia wykorzystać do realizacji kampanie mailingowych

Platforma DMSales to doskonałe narzędzie do email marketingu, jest intuicyjna i łatwa w obsłudze dzięki czemu nawet niezaawansowani użytkownicy mogą szybko zdobyć informację na temat potencjalnych Klientów. Twórcy narzędzia przygotowali dla użytkowników wiele praktycznych funkcjonalności. Główną z nich jest wyszukiwanie i grupowanie baz danych potencjalnych Klientów. Użytkownik może filtrować dostępne rekordy według różnych zmiennych tj. płeć, wiek, zainteresowania, grupy zawodowe, stan majątkowy i wielu innych. Pozwala to wyselekcjonować odbiorców, którzy mogą być realnie zainteresowani Twoją ofertą. Rekordy są stale aktualizowane, wszystkie z nich posiadają zgodę na wysyłkę ofert handlowych. Gdy stworzysz już grupę docelową, za pomocą platformy DMSales możesz tworzyć mailing i na bieżąco analizować raporty wysyłki, dostarczeń, otwarć, klików i inne zmienne. Kampanie e-mail to nie wszystko, z DMSales zrealizujesz także kampanie SMS oraz wzbogacisz posiadane dane o Klientach.

Bezpłatny 14 dniowy okres próbny

Narzędzie możesz przetestować za darmo przed 14 dni. W ramach dostępu testowego korzystając z pełnych możliwości platformy możesz samodzielnie wygenerować 250 kontaktów. Załóż darmowe konto!

Newsletter czy mailing?

O pozyskanych Klientów należy odpowiednio zadbać. W dobie internetu i ciągle rozwijających się nowych przedsiębiorstw nie trudno o zaniedbanie, utracenie zaufania a w efekcie utratę klienta na dobre. Dobra relacja z klientem jest więc podstawą działań przynoszących zyski. Do grupy swoich odbiorców możesz kierować atrakcyjną reklamę w postaci newslettera czy mail marketingu. Która forma sprawdzi się najlepiej?

Mailing

Mailing to jedna z najczęściej wybieranych form reklamy w internecie. Reklamy kierowane są do specjalnie wyselekcjonowanej grupy odbiorców, jej członkowie poprzez wykonywanie określonych działań w internecie definiują swoje zainteresowania lub ważną sytuację z życia.

Przykładowo: Kobieta zainteresowana jest zakupem łóżeczka dla dziecka oraz akcesoriów pielęgnacyjnych dla niemowlaka, można wyciągnąć więc wnioski, że najprawdopodobniej spodziewa się dziecka. Wszelkie propozycje wysokiej jakości produktów dla dzieci będą więc dla niej pomocą i ułatwieniem.

Sztuka mailingu wymaga jednak sporej rozwagi. Kierowanie wiadomości do nieodpowiedniej grupy odbiorców może przynieść skutki zupełnie odwrotne od zamierzonych. Wiadomości co prawda zostaną rozesłane ale w większości trafią do spamu co wygeneruje koszty a nie przyniesie zysków.

Newsletter

Ciekawe informacje rozsyłane w postaci newsletterów to doskonała forma rozrywki proponowanej odbiorcy. Wpis w postaci specjalistycznego artykułu, poradnika czy ciekawostki zachęca zaznajomienia się z ofertą i być może skorzystania z niej. Możemy wysyłać Klientom informacje o kodach rabatowych lub nowych produktach. Udostępnienie wartościowej treści, która rozwiązuje problem lub dostarcza szeregu nowych wartościowych informacji niejednokrotnie działa lepiej niż nachalne zachęcanie do sprzedaży.

Jak realizować działania w email marketingu?

Realizacja email marketingu powinna zostać zrealizowana krok po kroku, stopniowo i bez nieprzemyślanego pośpiechu. Najważniejsze by nie pominąć żadnego ważnego elementu. Oto kolejne kroki, gdzie każdy z nich ma ogromne znaczenie.

  1. Ustal najważniejsze cele - Przed rozpoczęciem działań musisz zastanowić się nad głównym celem ich realizacji, czy zależy Ci na rozwoju bloga, zwiększeniu ruchu na stronie czy też zwiększeniu sprzedaży produktów i usług. Podjęcie takiej decyzji pomoże Ci w podjęciu dalszych kroków w drodze do sukcesu.
  2. Lista mailingowa - zgromadź odpowiednią listę odbiorców.
  3. Wybierz rodzaj mailingu - sprzedażowy, transakcyjny, okolicznościowy.
  4. Dostosuj treść maila - odpowiedni content jest ważnym musisz zastanowić się do jakiej grupy odbiorców kierujesz wiadomość i dobrze dostosować słownictwo, argumentację i całą strukturę treści mailingu. Jak odpowiednio stworzyć kreację mailingową dowiesz się tutaj.

Jak działa marketing automation?

Do automatyzacji działań marketingowych służy specjalnie wybrany program i szereg narzędzi pozwalający na szybsze i efektywne działania. Specjalnie zainstalowane oprogramowanie łączy się z innymi systemami, co gwarantuje prawidłową wysyłkę emaili do odpowiedniej grupy odbiorców. Dzięki temu realizacja kampanii przebiega bardzo dokładnie a efekty działań zostają rzetelnie zmierzone.

Dodatkowo zautomatyzowanie realizowanych działań umożliwia profilowanie odbiorców. Spośród wszystkich kontaktów wybierane i grupowane są te, które mogą być najbardziej zainteresowane kupnem usługi lub produktu. Do pozyskanych leadów przypisywane są tagi. Odbiorcy podlegają punktacji na podstawie, której tworzona jest lista.

Czym jest scoring?

To nic innego jak właśnie przyznawanie określonej liczby punktów konkretnemu odbiorcy. Liczba punktów przyznawana jest na podstawie zachowań. System jest w stanie w prosty sposób wyselekcjonować osoby zaangażowane i podejmujące konkretne interakcje. Marketing automation sprawia więc, że dany email trafia do zainteresowanego tematem odbiorcy. Klient po zapoznaniu się z treścią wchodzi na stronę co generuje ruch i w efekcie jeżeli reklama dotyczy sklepu internetowego - dokonuje zakupu.

Podsumowanie

Email Marketing to współcześnie bardzo efektywna forma reklamy. Tworząc zoptymalizowaną kampanię i kierując ją do odpowiedniej grupy docelowej możesz wiele osiągnąć.

Komentarze