Jak zadbać o bezpieczeństwo firmy lub biura?

Jak zadbać o bezpieczeństwo firmy lub biura?Prowadzenie firmy wiąże się z wieloma obowiązkami. Przy organizowaniu miejsca pracy nie można zapomnieć o tym, żeby zadbać o jego odpowiednie fizyczne, jak i cyfrowe zabezpieczenie. Dowiedz się, jakie kroki powinieneś podjąć.

Alarm

Alarm to podstawa zabezpieczenia każdego biura. Wskazane jest także, by podpisać umowę z firmą ochroniarską o wysokiej skuteczności, która w razie zagrożenia będzie błyskawicznie wysyłała grupę interwencyjną. Nie powinieneś oszczędzać też na zamkach do drzwi oraz samych drzwiach. Warto wspomnień, że im lepiej zadbasz o zabezpieczeń tego typu w swojej firmie, tym niższe będziesz mieć składki u ubezpieczyciela.

Monitoring

Kamery nie są zazwyczaj lubiane przez pracowników, ale z punktu widzenia właściciela to konieczność. Po pierwsze, monitoring jest ogromną pomocą w przypadku włamania i kradzieży. Dzięki niemu śledztwo policji może się zakończyć o wiele szybciej. Po drugie, pracodawca musi się liczyć z tym, że jego podwładni nie zawsze mają dobre intencje względem firmy, która ich zatrudniła. Prześledzenie od czasu do czasu nagrań z kamer pozwoli stwierdzić, czy pracownicy nie zachowują się w sposób niewłaściwy.

Jak zadbać o bezpieczeństwo firmy lub biura?

Program antywirusowy

Trudno znaleźć firmę, która chociaż w niewielkim stopniu nie byłaby skomputeryzowana. Mailowa korespondencja z klientami, zdigitalizowane dokumenty czy biurowa sieć wifi to tylko kilka z przykładów. Oprogramowanie antywirusowe to coś, co jest w dzisiejszych czasach absolutnie niezbędne. Nie tylko wykrywa konkretne wirusy, ale także sygnalizuje inne nieprawidłowości w działaniu sprzętu. Do najpopularniejszych zagrożeń należą obecnie złośliwe wirusy ransomware, czyli takie, które po zainfekowaniu szyfrują wszystkie dane na komputerze i wymagają zapłacenia okupu za odzyskanie informacji. Dobrze napisanego wirusa nie da się obejść w żaden inny sposób, dlatego lepiej w ogóle nie dopuścić go do środka.

Częste kopie zapasowe

Skuteczny system backupu to świetna opcja, żeby ochronić się przed wieloma wirusami i nie tylko. Najlepiej mieć system, który wykonuje kopie zapasowe możliwie najczęściej. To oczywiście wiąże się z nakładami finansowymi. Są one jednak niewielkie w porównaniu z poczuciem bezpieczeństwa, jakie daje posiadanie aktualnych kopii. Backup jest przechowywany na dysku zewnętrznym, sieciowym lub w chmurze. Ostatnią zapisaną kopię można przywrócić na przykład w sytuacji zniszczenia czy zainfekowania sprzętu albo poważnego błędu pracowników.

Jak zadbać o bezpieczeństwo firmy lub biura?

Porządek w dokumentach

Odpowiednie zadbanie o dokumenty jest niezwykle istotne przy planowaniu bezpieczeństwa biura. Różne dokumenty należy przechowywać przez określony czas, dlatego zamykana szafa na akta jest niezbędna. Zdigitalizowane archiwum powinno znaleźć się w chmurze, podobnie jak kopie zapasowe. Prowadząc firmę, nie można sobie pozwolić na zgubienie jakiegoś dokumentu. Warto także przemyśleć procedury rozprawiania się z nieważnymi już papierami zawierającymi dane poufne. W biurze koniecznie powinna znaleźć się niszczarka, natomiast pliki cyfrowe powinny być usunięte ze wszystkich nośników oraz kosza.

Ocena: 5.0

Komentarze