Marketing, Reklama, Promocja

Mikrootoczenie i makrootoczenie przedsiębiorstwa

Otoczenie przedsiębiorstwaPrzedsiębiorstwo jako podmiot gospodarczy funkcjonuje na rynku dzięki elementom wpływającym na jego działalność i determinującym jego aktywność w branży. Pojęcie otoczenia zaś oznacza wszystko to, co znajduje się wokół jednostki, dlatego schematyczny obraz okręgów, pozwala zrozumiale przybliżyć wiedzę, dotyczącą wszystkich obiektów, które oddziałują na możliwości firmy, jej rozwój i utrzymanie na rynku.

Więcej…

 

Definicja i funkcje marketingu

MarketingMarketing to dziedzina umożliwiająca przedsiębiorstwom osiągnięcie sukcesu w warunkach konkurencji rynkowej. Na czym polegają działania marketingowe? Jakie ich rodzaje wyróżniamy? Oto garść podstawowych informacji, które pomogą zrozumieć specyfikę tej dyscypliny.

Więcej…

   

Promocja sprzedaży - definicja, rodzaje, formy i techniki

Promocja sprzedażyPromocja sprzedaży daje przedsiębiorstwom szerokie pole manewru. Właściwie wykorzystana dostarcza firmie korzyści oraz pomoc w realizacji strategii i wcześniej ustalonych celów. Z kolei źle zorganizowana lub nadużywana może spowodować zniechęcenie klienta bądź też zobojętnienie wobec jej przekazu. Istotą promocji sprzedaży jest spowodowanie wrażenie, że poprzez zakup danego produktu klient zyskuje o wiele więcej niż wart jest ów towar w rzeczywistości.

Więcej…

 

Reklama - definicja, rodzaje, cele i funkcje

MarketingPojęcie reklamy jest mocno zakorzenione w dzisiejszym społeczeństwie informacyjnym. Ciężko sobie wyobrazić funkcjonowanie podmiotów gospodarczych w warunkach wolnego rynku bez zastosowania jakiejkolwiek jej formy. To ona stanowi bazowy punkt wyjścia dla wszystkich pozostałych instrumentów promocji, dlatego że korzysta ze wszystkich mediów, poprzez które dochodzi do dyfuzji danych o produkcie lub usłudze, przy czym forma jest jak najbardziej przyswajalna dla potencjalnego klienta i potencjalnie najszybsza. Cała strategia promocji działa zwykle poprzez reklamę przenikającą na pozostałe instrumenty promocji.

Więcej…

   

Definicja promocji. Cele, funkcje, rodzaje promocji

Promocja i strategia promocji Promocja jest jedną z najpowszechniej stosowanych metod oddziaływania na odbiorców. Umożliwia przekazywanie nabywcom informacji o produktach i usługach, a jednocześnie poszerza wiedzę na temat działalności przedsiębiorstwa. Sprzyja również kreowaniu preferencji rynkowych. Może być praktykowana na wielu różnych polach, jednak jej cele i funkcje pozostają zwykle takie same. Natomiast pod pojęciem strategii promocji rozumie się zbiór wszystkich środków pomocnych przedsiębiorstwu do przekazania otoczeniu informacji na temat swojej działalności, produktów i usług.

Więcej…

 

5 sposobów, by przekonać klienta do naszego produktu

Przekonanie klienta do produktuKażdego roku powstaje coraz więcej sklepów internetowych, a rynek polskiego e-commerce rośnie w bardzo dynamicznym tempie. Oznacza to nie tylko większy wybór towarów i usług, ale także większy problem ze zdobyciem klienta.

Więcej…