Oferta sprzedaży nieruchomości - gdzie ją skutecznie ogłosić?

NieruchomośćSprzedaż nieruchomości to zadanie, które jest nie tylko trudne, ale przy tym czasochłonne. Musimy bowiem przygotować ową nieruchomość, ustalić cenę, a co najważniejsze, znaleźć chętnego kupca. Kanałów zbytu jest dzisiaj bardzo wiele, a to, na który się zdecydujemy, w największym stopniu wpłynie na to, jak szybko sprzedamy nasze mieszkanie oraz jaką cenę uda nam się uzyskać.

Często zdarza się, że pozbywając się jednej nieruchomości, natychmiast chcemy nabyć kolejną. Dlatego też powinniśmy zastanowić się, co możemy zrobić, by przyspieszyć planowaną transakcję.

Poza odpowiednim przygotowaniem nieruchomości, należy przemyśleć z jakiego kanału zbytu chcemy skorzystać. A jakie mamy możliwości?

Po pierwsze internet

Oferty w sieci niewątpliwe są numerem jeden w dzisiejszych czasach. Nie tylko są w zasadzie całkowicie darmowe, ale trafiają też do największej ilości potencjalnych klientów. Niestety, wadą ogłoszeń w internecie jest przede wszystkim konkurencja. Nasze ogłoszenie często może zginąć w natłoku ofert dostępnych w popularnych serwisach.

Jeżeli zdecydujemy się na sprzedaż na własną rękę z wykorzystaniem jedynie serwisów internetowych, trzeba będzie odpowiednio się przygotować. Najważniejsze będą oczywiście zdjęcia, które w pełni oddadzą klimat, atmosferę czy też funkcjonalności naszej nieruchomości. Decydując się na to rozwiązanie, trzeba liczyć się z dziesiątkami telefonów, z których większość może okazać się jedynie stratą czasu.

Jak napisać dobre ogłoszenie?

Chcąc sprzedawać naszą nieruchomość na własną rękę, trzeba pamiętać, że ogromne znaczenie ma także to, jak ją opiszemy. Tekst i zdjęcia, to jedyne co może skłonić potencjalnego klienta do kontaktu z nami. Co więc powinno zawierać dobre ogłoszenie, by przyciągnęło do nas możliwie najwięcej osób? Oto podstawowe zasady pisania ogłoszenia o sprzedaży nieruchomości.

Najważniejsze oczywiście, będzie zawarcie w ogłoszeniu informacji o:

  • lokalizacji,
  • metrażu,
  • typie nieruchomości,
  • stanie technicznym,
  • liczbie pomieszczeń,
  • cenie,
  • ewentualnej informacji o możliwości negocjacji ceny.

Są to podstawowe informacje, które musi znać klient, by odpowiedzieć sobie na pytanie, czy dana nieruchomość spełnia jego oczekiwania.

Jak się okazuje, nie bez znaczenia pozostaje też kolejność podawania powyższych danych. Specjaliści są zgodni, że czytając ogłoszenie najlepiej zapamiętujemy pierwszą i ostatnią informację w nim zawartą – dlatego w tych miejscach powinny znaleźć się informacje o największych autach nieruchomości. Powinniśmy unikać podawania ceny jako pierwszej lub ostatniej informacji.

Skorzystaj z pomocy specjalisty

To rozwiązanie dla osób, które nie maja czasu lub zwyczajnie nie chcą sami zajmować się sprzedażą nieruchomości. Agencje nieruchomości mają gotowe bazy klientów, kanały sprzedaży i plany sprzedażowe, dzięki którym mogą przyspieszyć proces zbytu.

Korzystając z takich usług, trzeba jednak pamiętać, że przyjdzie nam zapłacić - i to nie mało. Najczęściej opłata dla agencji, będzie wynosiła kilka procent ostatecznej ceny, jaką uzyskamy za sprzedawaną nieruchomość.

Porady dotyczące kupna, sprzedaży czy budowy nieruchomości, znajdziesz na: jejnieruchomosc.pl.

Komentarze