Pozytywny wizerunek Twojej marki - jak go zbudować?

Pozytywny wizerunek markiMarketing to jedna z tych dziedzin, która ulega dynamicznym przemianom. Wpływ mają na to nowe środki dotarcia do klientów, rozwijające się technologie czy chociażby osiągnięcia takich dyscyplin jak psychologia czy socjologia. Dobry dział marketingu będzie umiał dostosować się do zmiennych potrzeb rynku, a przez to - skuteczniej pozyskiwał klientów.

Kluczową rolę odgrywa tutaj wizerunek marki, a więc wszystko to, co kojarzy się klientom z daną firmą czy produktem. To nie tylko logo czy nazwa marki, ale też takie elementy jak misja marki, wyznawane przez nią wartości, a nawet - poziom obsługi klienta czy wystrój biura. W zależności od tego, jak kreujemy ten wizerunek, możemy wpływać na generowanie leadów lub odstraszanie potencjalnych klientów czy kontrahentów. Jak zatem budować pozytywny wizerunek marki?

Bądź widoczny

Identyfikacja wizualna to kluczowy element każdego wizerunku firmy czy produktu. Aby mógł zapaść w pamięć klientom, musi być rozpoznawalny i unikatowy. Nazwa marki, logotyp, kolorystyka, hasło reklamowe i inne, podstawowe dziś elementy, pozwalają Twojej marce zagościć w świadomości grupy docelowej. Warto tu również podkreślić, że i trendy w dziedzinie grafiki się zmieniają. Jeśli Twoja marka reklamowana jest przez logo, które bardziej odstrasza, niż zachęca, zdecyduj się na przygotowanie nowe, współczesnej jego wersji lub rebranding.

Bądź on-line

Drugi istotny element widoczności to obecność w sieci. Dziś strona internetowa czy media społecznościowe to nieodłączny element każdej marki. Dzięki nim użytkownicy mogą łatwo dotrzeć do Twojej firmy, a na profilach społecznościowych budują swoistą więź z Twoim produktem czy usługą. To także doskonałe miejsce do marketingu opartego na relacjach - przeprowadzanie ankiet, informowanie o promocjach na Facebooku czy Instagramie sprawia, że Twój klient dostrzega, że o niego dbasz i jest dla Ciebie ważny. Nie tylko sam chętnie wróci po Twój produkt, ale - co ważniejsze - poleci go innym.

Działaj lokalnie

Kto z nas nie docenia zaangażowania konkretnego człowieka w życie bliskiej mu społeczności? Podobnie z marką. Jeśli Twoja firma, zwłaszcza na początku działalności, zainteresuje się tym, co dzieje się dookoła jej siedziby, na pewno zaprocentuje to uznaniem potencjalnych klientów. Najlepszym sposobem może być tutaj zaangażowanie się w działalność charytatywną albo patronat nad jakimś wydarzeniem. Dobrze, by w wyborze eventu kierować się wartościami, jakie wyznaje Twoja firma. To doskonała sposobność na nawiązanie relacji z lokalnymi mediami, które poniosą nazwę Twojego brandu do przyszłych klientów.

Postaw na profesjonalistów

Kiedy nie wiesz, jak pokierować swoimi działaniami, zmierzającymi ku poprawie wizerunku, nawiąż współpracę z profesjonalistami. Współpraca z profesjonalną agencja public relations jak np. Consulting'n more z Warszawy to dobry pomysł na systematyczne i skuteczne budowanie świadomości i wizerunku firmy. Jej działania są kompleksowe, dostosowane do działalności Twojej firmy. Agencja PR pomoże również wtedy, gdy z jakichś powodów dobre skojarzenia z danym znakiem firmowym uległy odmianie. Dzięki stałemu monitoringowi opinii, poznawaniu zapotrzebowania odbiorców, agencja public relations jest w stanie podpowiedzieć i wskazać te działania, które najskuteczniej przyczynią się do zbudowania pozytywnej oceny Twojej firmy.

To tylko niektóre metody budowania pozytywnego wizerunku marki. Warto podkreślić, że w tej dziedzinie nie wolno kurczowo trzymać się jednej wypracowanej metody. Rynek i gusta klientów ulegają przeobrażeniom. Warto stale dostosowywać swoje działania marketingowe do najnowszych trendów.

Ocena: 5.0



Komentarze