Przedsiębiorczość wśród młodych osób

Przedsiębiorczość wśród młodychMłode osoby uważane są za bardzo przedsiębiorcze, co związane jest z ich ambicją, kreatywnością i otwartością na to, co nowe. Młodzi ludzie o wiele chętniej decydują się na spełnienie swoich marzeń o własnej firmie, nie bojąc się ryzyka, jakie niesie za sobą taki krok.

Zazwyczaj ich wybór nie jest bowiem związany z koniecznością porzucenia pracy na etacie, ale staje się pierwszym krokiem w kierunku kariery zawodowej.

Jakimi cechami odznacza się osoba przedsiębiorcza, postanawiająca założyć własną działalność gospodarczą?

Cechy osoby przedsiębiorczej

Z pewnością jej cechami są, wspomniane wcześniej, otwartość, ambicja, aktywność oraz chęć działania w wybranej dziedzinie. Osoba przedsiębiorcza nie boi się ryzyka, traktują je jako wyzwanie do pokonania. Oczywiście zakłada, że powzięte przez nią plany nie powiodą się, ale z każdej sytuacji potrafi znaleźć wyjście awaryjne. Ponadto, osobę przedsiębiorczą charakteryzuje chęć rozwoju, pewność siebie, optymizm oraz wiara we własne możliwości.

Opisane powyżej cechy z powodzeniem można przypisać zarówno wielu młodym osobom, jak i ich rodzicom czy nawet pokoleniu dziadków. Ostatnimi czasy jednak to właśnie przedsiębiorczość młodych jest popularnym tematem w biznesie.

Rośnie liczba firm, zakładanych przez studentów czy absolwentów, którzy nie chcą pracować dla kogoś, ale rozpocząć działalność na własny rachunek. Okazuje się, że jest to doskonały pomysł, z uwagi na mnogość pomysłów młodych ludzi oraz ich zapał do działania. Założenie firmy na studiach lub krótko po ich zakończeniu pozwala na łagodne przejście od statusu studenta do statusu pracownika, a nawet: właściciela przedsiębiorstwa.

Studenckie firmy to zazwyczaj niewielkie inicjatywy, związane z kierunkiem studiów lub zainteresowaniami młodych właścicieli. Dla się jednak zauważyć wyraźne odchodzenie od schematów i skupienie się na innowacjach i obowiązującej modzie. Młodzi przedsiębiorcy chętnie zakładają własne agencje interaktywne, pracownie artystyczne, firmy muzyczne, studia fotograficzne i tym podobne. W wieku przypadkach ich oferta kierowana jest również do ludzi młodych, ale nie jest to regułą.

Studenci pedagogiki widzą dla siebie niszę i chętnie otwierają kluby przedszkolne lub kawiarnie dla mam z dziećmi. Z kolei studenci kierunków artystycznych, psychologicznych i tych, związanych z zarządzaniem, idą w stronę firm, organizujących wesela, eventy i zajmujących się promocją w biznesie. Popularne są również przedsiębiorstwa, zajmujące się projektowaniem odzieży, dodatków czy biżuterii. Pozwalają na promowanie własnej marki oraz produktów. Do spółki można zaprosić kolegów i koleżanki z roku czy klasy. Skutkuje to posiadaniem znanych i zaufanych partnerów, co jest niezwykle istotne w prowadzeniu własnej działalności.

40 Votes

Komentarze