Siła personalizacji etykiet, czyli dlaczego warto zlecić to drukarni?

DrukarniaPersonalizacja produktów staje się coraz popularniejsza zarówno w dużych koncernach, jak i w mniejszych firmach. Jednym z doskonałych sposobów na przyciągnięcie uwagi konsumentów jest personalizacja etykiet produktów spożywczych, alkoholi oraz kosmetyków.

Siła personalizacji etykiet

Konsumenci zwracają uwagę nie tylko na markę produktu i jego cenę, lecz także na opakowanie. Właśnie dlatego przedsiębiorstwa coraz częściej tworzą etykiety specjalnie dla danej grupy docelowej. Warto zaznaczyć, że spora część klientów podejmuje decyzje dotyczące zakupów dopiero przy sklepowych półkach, zwracając uwagę na promocje, a także na wygląd opakowań. Właśnie dlatego szczególne znaczenie ma odpowiednia reklama oraz stworzenie wyjątkowych opakowań dla konsumentów. Świetnym przykładem takich działań mogą być akcje Coca-Coli oraz Ferrero (Nutelli). Obie marki umożliwiły swoim klientom samodzielne tworzenie etykiet i przyklejanie ich na produkty. Takie akcje marketingowe sprawiają, że konsumenci są bardziej zainteresowani daną marką oraz jej produktami. W ramach tej akcji Nutella wyprodukowano aż 7 milionów unikatowych opakowań. Nalepki powstały w ramach algorytmu, który pozwolił na wygenerowanie milionów wzorów. Wszystkie te etykiety stworzono w technologii termokurczliwej, dzięki czemu pokrywały one całe opakowania i dokładnie się do nich dopasowywały. Działania marki pozwoliły na zwiększenie zaangażowania klientów, a także na stworzenie pozytywnych skojarzeń z firmą. Dzięki personalizacji 7 milionów produktów sprzedano w jeden miesiąc, ponieważ klienci chcieli posiadać w domu wyjątkowe opakowania kremu czekoladowego lub wzajemnie się nimi obdarowywać. Więcej o sile personalizacji można przeczytać tutaj: https://unilogo-drukarnia.pl/sila-personalizacji.

Warto zaufać specjalistom z drukarni

Personalizacja to proces, który warto powierzyć specjalistom. Pierwszym krokiem jest stworzenie projektów przy współpracy z grafikami. Następnym ważnym etapem jest kontakt z drukarnią, która pomaga w wyborze odpowiedniego projektu oraz umożliwia bezpłatne wydruki próbne. Dzięki temu z łatwością można sprawdzić, jak dany projekt prezentuje się na opakowaniu. Przedsiębiorca musi się także zastanowić, ile etykiet potrzebuje, ponieważ druk zaczyna się od 100 sztuk. Warto również pomyśleć o rodzaju nalepek oraz materiale, z którego mają być wykonane. Najlepiej zdecydować się na etykiety termokurczliwe, ponieważ to właśnie na nich można zamieścić najwięcej informacji. Świetnie prezentują się na półkach sklepowych, a same produkty wyglądają wyjątkowo i przyciągają wzrok klientów. Warto pamiętać o tym, że cały proces personalizacji nie jest trudny, jednak przynosi wiele korzyści marketingowych dla przedsiębiorstwa.

Komentarze