Skuteczna promocja firmy na targach branżowych

Promocja na targachWiększa rozpoznawalność marki, dotarcie do klientów biznesowych, pozyskanie nowych kontrahentów to tylko niektóre z korzyści wystawiennictwa na targach. Osiągniecie zadowalającego efektu, który wspomoże funkcjonowanie Twojej firmy na rynku nie jest jednak takie proste. Sam pomysł uczestnictwa w dużym branżowym evencie to jedno. Przygotowanie dobrej zabudowy i skuteczna promocja to coś znacznie trudniejszego. W tym artykule zebraliśmy najważniejsze kwestie związane z wystawiennictwem na targach.

Jak podejść do promocji firmy na targach?

Jeżeli liczymy na znaczny wzrost zasięgu, budując przy tym profesjonalny wizerunek firmy to musimy mieć na uwadze spore nakłady finansowe oraz mnóstwo czasu i nerwów związanych z przygotowaniami. Jednakże, dobrze rozplanowana i zorganizowana wystawa to olbrzymia korzyść marketingowa, dla której warto poświęcić nieco zasobów. W tym celu przygotowaliśmy dla Was listę elementów, z którymi koniecznie należy się zapoznać przed przystąpieniem do planowania zabudowy targowej.

Uwaga: Udział w pojedynczym evencie może nie przynieść oczekiwanych rezultatów! Jeżeli zależy nam na długofalowych korzyściach to konieczne będzie wystawiennictwo na co najmniej kilku wydarzeniach targowych.

1. Określ cel wystawy

Nie bez powodu jest to punkt pierwszy na naszej liście. Od tego trzeba zacząć, gdyż każde działanie związane z wystawą powinno zmierzać do osiągnięcia pożądanych przez nas efektów. Zastanówmy się nad potrzebami, a następnie wybierzmy to, co jest obecnie najistotniejsze dla naszej firmy. Jako cel wystawy najczęściej obierane są:

  • Zwiększona rozpoznawalność marki,
  • Pozyskanie nowych klientów i kontrahentów,
  • Zbudowanie profesjonalnego wizerunku firmy,
  • Analiza potrzeb klientów.

2. Wybierz odpowiedni rodzaj targów

Jest to kolejny na liście punkt, który ma olbrzymie znaczenie w rozliczeniu końcowym. Rodzaj targów, jaki wybierzemy określa docelową grupę osób, do której ma za zadanie dotrzeć nasze stoisko wystawiennicze. Dokonujemy podziału targów ze względu na zasięg: międzynarodowe, ogólnopolskie, regionalne; oraz ze względu na rodzaj: branżowe, konsumenckie, mieszane.

Dokonując wyboru, na których targach zaprezentujemy swoją firmę należy mieć na uwadze przyświęcający im cel. Dla przykładu, jeżeli zależy nam głównie na zbudowaniu stałych kontaktów z klientami, którzy zamieszkują obszary naszej działalności to najlepszy efekt przyniosą targi regionalne.

3. Zaprojektuj skuteczną zabudowę targową

To w głównej mierze od tego, jak zaprojektowane zostanie nasze stoisko, zależeć będzie czy uda się zrealizować założone cele. Mamy tutaj duże pole do popisu, które ogranicza głównie budżet, jaki planujemy przeznaczyć na projekt, ale też czas. Im wcześniej zabierzemy się za przygotowania do wystawy targowej, tym lepsze rezultaty będziemy w stanie osiągnąć. Możliwości jest naprawdę mnóstwo. Musimy podjąć m.in. takie decyzje jak:

  • Rozmiar, wielkość, położenie
  • Typ stoiska (szeregowe, wyspowe)
  • Współdzielone z innymi wystawcami, czy indywidualne
  • Skromne i minimalistyczne, czy widowiskowe i przyciągające uwagę

Do rozważenia pozostaje również kwestia podziału budżetu. Zastanówmy się, czy lepszy efekt osiągniemy przeznaczając większość nakładu finansowych na rozbudowę stoiska, czy może organizując konkursy lub rozdając gadżety.

4. Zadbaj o promocję stoiska

Sam projekt stoiska to jeszcze nie wszystko. Niestety na nic się nie zda, jeżeli uczestnicy targów nawet go nie obejrzą. Dlatego tak ważne jest, aby zadbać o odpowiednią promocję naszej wystawy. Do tego mogą posłużyć nam:

  • Internet - koniecznie dajmy znać internautom, że zamierzamy pokazać się na nadchodzących targach. Dobrą praktyką jest zorganizowanie konkursy na stronie internetowej naszej firmy, a następnie zorganizować rozdanie nagród na naszym stoisku. Tym sposobem, dodatkowo przyciągniemy uwagę ciekawskich gapiów.
  • Katalog targowy - zadbajmy o przyciągający uwagę wpis w katalogu, który rozbudowany będzie o przykuwające uwagę elementy.
  • Bannery, telebimy - nie można o nich zapomnieć. Jeżeli przygotowaliśmy atrakcje o wyznaczonych godzinach to warto umieścić informację o nich właśnie na tego typu "potykaczach".
  • Gadżety - użyteczne akcesoria z logiem firmowym to dobry sposób, aby nasza marka zapadała odwiedzającym w pamięć na dłużej.
  • Hostessy - można również pokusić się o żywy "wabik" odwiedzających do naszego stoiska. Sympatyczne i ubrane w przykuwające uwagę stroje hostessy z pewnością przyciągną uwagę gości.
  • Pokazy, występy, atrakcje - pomysłów jest mnóstwo. Można spróbować także zaprosić znaną osobę w branży na nasze stoisko.

5. Profesjonalna obsługa

Ostatni, ale równie ważny punkt, którego nie wolno pominąć. Gburowata obsługa, która nie potrafi nawiązać pozytywnej relacji z odwiedzającymi to strzał w kolano. Postawmy na lojalne i pełne zaangażowana osoby, które wywrą pozytywne wrażenie na uczestnikach. Odpowiednie przeszkolenie i przygotowanie będzie konieczne.

Profesjonalną zabudowę targową oferuje firma AdNap: http://adnap.pl.

Ocena: 5.0



Komentarze